The great return of Eric.

image1
(Jag i en badrumsspeleg för ett par veckor sedan, balkonghimmel kl. 19.50!, Soldatkrig på fest)
FÖRLÅT AJNAW,MADE & DAVID, M.FL. FÖR ATT JAG VARIT EN KASS BLOGGARE!

Fullt upp på jobbet det senaste och lediga stunder vet jag inte vart de tagit vägen. Nu är jag i alla fall tillbaka!

Det senaste har jag gått omkring och grubblat på en jävla massa saker, ältat skit om och om igen, men nu är det slut med detta! Våren är ju för fasen här! Som ni kan se på bilden överst till höger så är det fortfarande ljust på min balkong kl. 20:00! HELT JÄVLA FUCKING UNDERBART! En annan grej som är underbart är att jag hittat en siestabiljett för 400 kr! Jag akn behöva spar ain hundralappar, maj månad blir tuff: Köpa present till Estelle & Aina som fyllt/fyller 16 resp 20 år, GRATTIS TILL DEM! Köpa siestabiljett, Ordna 20 års fest för mig själv, Bjuda släkten på tårta och kaffe på födelsedagen... Jag hoppas verkligen skatteåterbäringen kommer innan midsommar! Men jag klarar mig i vilket fall, det gör jag alltid.

Ur det onda kommer något gott, I och med mina grubbelveckor det senaste så har jag hamnat i en kreativfas, fått massa nyttosaker gjort och hör och häpna, börjat skriva låtar. Detta är en jävla framgång i och med att jag alltid vart för rastlös för att göra klart en enda låt, nu har jag säkert 3 som i princip är färdiga. Vet dock inte riktigt vad jag ska göra med låtarna än, funderar på att skriva några fler, dra ihop ett gäng goda vänner och spela in dem som nån slags soloprojekt. Om någon undrar vad som ger mig inspiration så lyssnar jag jsut nu mycket på Josef Zackrissons soloplatta, alla Håkan skivor, Springsteen och Sveriges bästa (okända) band: The Slaves. Textmässigt så handlar det om allt från gamla tonårsförälskelser till att vakna upp utan att minnas gårdagen.

En annan intressant sak som hänt är att jag sitter och knåpar ihop en jobbansökan. En annan livsmedelsbutik söker en person på heltid vilket känns som min grej totalt, dessutom är det en större butik med mer personal.

Det får räcka för idag, nu ska jag kolla lite tv innan det åter blir sängdags inför morgondagesn tidiga jobbpass.

Kommentarer
Postat av: aynah

tack tack tack.
på tal om slaves så kikade jag lite på dem igår på myspace. trevligt band det där.
fast jag har fastnat för sigur rós just nu, helt kört.
men det ja skulle fråga var vad var det jag skulle kolla upp med slaves? haha jag fattade inte riktigt..

2008-04-29 @ 09:48:12
Postat av: MaDe

haha du är förlåten sötis.

2008-04-30 @ 01:19:43
URL: http://jagefrisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0