Förklaringar del 1: Arbetssituationen.

De allra första inläggen kommer ägnas åt att förklara grundstenarna i mitt liv; Arbetet, familjen, bostaden och fritiden.

Vi börjar med brödfödan; Arbetet.

Tre dagar efter studenten började jag jobba i en livsmedelsbutik.
Det som egentligen bara skulle vara 4 veckors sommarjobb blev en 6 månaders provanställning som blev en tillsvidare anställning.

Jag är kontrakterad till 25 timmar i veckan, dvs. ungefär 60%, men jag jobbar alltid mer än så.

Att gå in på vilket företag jag jobbar på är oväsentligt, dessutom vill kunna blogga fritt utan att läsarna skulle kunna förstå vilka mina arbetskamrater är och gör.

Mina arbetsuppgifter går ut på att jag hjälper till där det behövs, dvs. kassan, städning, varuplockning, mm.

Jag trivs på mitt jobb, inte så vansinnigt att det är detta jag vill göra hela livet, men just nu passar det min livssituation. Jag vill gärna plugga, men inte just nu. Jag vill gärna resa jorden runt, men inte just nu. Just nu vill jag jobba, och det tänker jag fan göra.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0