Förklaringar del 3: Bostaden.

Okej, detta kanske känns som världens jävla skrytkategori, men det må så vara.

I december förra året dog min morfar i cancer, detta är såklart en helt annan historia som inte förtäljer särskilt mycket i och med att vi inte direkt hade någon nära relation till varandra. Jätte tråkigt att det var som det var och jätte tråkigt att han gick bort i cancer, världens värsta sjukdom.

Ur detta kom dock något gott, eftersom jag redan var i sökstadiet efter en egen lägenhet, och min morfars tvåa helt plötsligt fanns tillgänglig slog jag till. Vissa vill gärna tycka att jag är okänslig och att det är konstigt att jag vill bo här, jag ser det tvärtom, det är väl bara jävligt roligt att lägenheten förblir i släkten?

Runt den 20/12, mitt i julruschen, ja jag vet, jag är nog den enda som ens tänkt tanken, började jag flytta in. Jag målade och fixade, men eftersom jag är så jäkla otålig blev det att jag sov här nästan direkt.
Nu så här tre månader senare har jag dock fått det lite mer strukturerat, och självklart kommer jag visa bilder på mina handyman skills så fort jag har en kamera igen.

Så nu sitter jag här i min egen skuta i en förort till Trollhättan, billig hyra som dock blir rätt dyr i och med att jag betalar av insattsen på lägenheten. Jag kunde absolut bott mindre, 65,5m2 är i största laget för en ensam 19 åring, men det är min lyx. Vissa lägger sina pengar på kläder, jag lägger mina på min lägenhet, och jävlar vad skönt det är att ha sin egen lägenhet, det är något av det jag värderar mest just nu, min vrå av världen.

Kommentarer
Postat av: Estelle

Känn dig inte ensam, en gång flyttade jag (från drömhuset) den 22/12.

2008-03-07 @ 17:09:29
URL: http://kittensandbirds.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0