Förklaringar del 4: Fritiden.

Sista delen av min "lär-känna-eric" guide.

Fritiden.
En stor del av min s.k. fritid tillbringar jag i replokalen/studion/på scen med mitt svenska popband Spring Johnny!
Att spela i band är något jag gjort sedan typ 11 års ålder, med olika band självklart.

Tror allt började med att min far spelade i olika coverband/dansband när jag var liten, och det väckte mitt musikintresse, hela grejen med att stå på en scen verkade både skrämmande och underbart. När jag var 8 år tog jag några gitarr lektioner, men det intresserade mig egentligen inte, jag ville ju spela trummor, så när det var dags att börja mellanstadiet bytte jag skola och började i trollhättans musikklasser och ajg började även spela trummor.
Hela historien om min tid som trummis är ganska ointressant eftersom jag aldrig spelade trummor i band.

När jag var 11 år ville en äldre kompis ha en basist till sitt band, jag hade testat lite bas i skolan och eftersom jag äntligen fick vara med i ett band så spelade det ingen roll vilket instrument jag fick spela. Jag tror vi repade på ungefär 4 låtar under 2 års tid, men det spelade ingen roll, vi hade kul och vi var ett band.

Så småningom började mina gamla bandkamrater gymnasiet och jag gick i åttan på högstadiet, det var dags att utvecklas, och vi bildade Acid Jam.
Acid Jam var inte bara ett band i mängden, vi var inte heller bäst i världen på något sätt, men det var ett band som gav mig något, det var där jag blev en musiker, det var där jag fick spela live på musikhuset för första gången, det var med dessa människor jag drack min första folköl och det var med dessa människor jag utvecklades från pojke till man. (Förmodligen så har inte bande att göra med alla dessa saker, utan att vi spelade ihop rätt länge, men det låtar finare att glorifiera ett band än att inse att man bara vuxit upp)

Acid Jam gick i graven våren 2005, vi växte nog ifrån varandra. Spring Johnny! startades på hösten samma år och våran historia finns på myspace.

Förutom musiken så försöker jag åka på minst två festivaler varje år. Denna passion startade sommaren 2005 och jag älskar hela grejen med att sitta i en brassestol med en kall öl i handen och en bandare som spelar årets indiehits.

Matlagning är ett nödvändigt ont som ajg kämpar med, emn det går bra, och ajg ska försöka utveckla detta i bloggen framöver.

Kommentarer
Postat av: elise

kall öl på festival? hur då?! :P

2008-03-11 @ 19:09:03
Postat av: Eric

man lägger dem ut med tältkanten, och de håller sig kalla fram tills 13-14 även om det är sol, annars är vattenhink en klassiker!

2008-03-11 @ 23:02:09
Postat av: Madde

Men Erik du kan ju inte glömma Popfabriken juuuee. världens bästa band... :P

2008-04-03 @ 18:03:22
URL: http://jagefrisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0