Hemma igen.

Nyss hemkommen från Hallsberg/Örebro. Helgen har varit varit fin, anlände fredag eftermiddag och jag och Aina lagade riktigt fin mat i form utav fläskfilé med grönpepparsås och hemlagad klyftpotatis, sallad och juice.
Efter denna underbara måltid begav vi oss med tåg mot Örebro med ambitionen att gå ut på Klara's, flashig nattklubb i centrala Örebro. Pågrund av långa köer och brist på motivation struntade vi i Klara's och vandrade istället runt hela Örebro, riktigt fin stad, speciellt på kvällen.
Vi hamnade på en pizzeria där vi tog en öl och åkte sedan hem till Hallsberg för sömn.

Igår blev det seriös frukost och sedan återigen tåget in mot Örebro för att hälsa på min käre bror och hans sambo, de bjöd på grym korv stroganoff och kaffe efter maten. Dags för party, så vi åkte buss ner till centrum för vin hemma hos Aina's klasskompis Lisa. Lisa bodde i en fruktansvärt fin ljus lägenhet vid järntorget, stora valvade fönster, högt till tak, nivåskillnad mellan kök/hall/badrum och vardagsrum. Förfest två blev hos ytterligare en klasskompis till Aina, Ida, och hennes pojkvän Robin. Där blev det mer vin, melodifestival och disskutioner om vem fan Suzzie Tapper är? Jag svor även ed på att flytta ifrån Sverige om Christer Sjögren vinner finalen.

När festivalen var över var vi lagom berusade för att köra igång med Singstar på Playstation 3.
Eftersom jag inte kände någon utom Aina kände jag visst vemod inför detta, men visste ju samtidigt att alla var ju med på det. Singstarandet gick bra för min del, vårat lag förlorade med 200 p över det andra men det tog jag igen med att vinna alla dueller när vi var klara med lagspelet. favoriter från kvällen var Aina vs. Brat-David - Mr. Brightside, Eric vs. Brat-David - Wannabe och storfavoriten Lisa vs. Linnea - The Greatest Love of All.

Ambitionen för kvällen var att jag och Aina skulle på Klubb Smart och se Lykke Li, dettaskrotades dock när vi insåg att spelningen förmodligen redan börjat. Vi drog oss iaf tillsammans med Brat-David, ida och Robin in till stan för att försöka ta oss in på Klara's via VIP kön. Detta slopades pga. en idiot till klubbvärd. istället blev det rundvandring i Örebro och en öl på grymt fina loungecaféet Njuta. En pizza på randomställe och sen buss mot Hallsberg. Idag blev det slötittande på Galenskaparna och After Shave's Tornado - En tittarstorm. Klockan 18.05 gick mitttåg och nu är jag hemma, imorrn blir det jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0