500 kr läkemedel och 10 dagars alkoholfrihet.

image4
Idag var jag hos doktorn med mina s.k. nässelutslag. Snabbt förklarat får jag kliande utslag över hela kroppen vid värme/stress/fysisk aktivitet. Detta är jävligt jobbigt, och det senaste har det vart värre än någonsin, vilket lett till att jag vart sjukskriven senaste tvådagarna och förmodligen blir det veckan ut.
I alla fall, jag var hos doktorn som var underbar och fattade grejen, jag har sökt för detta förut och blivit lynchad från vårdcentralen i princip, nu skrev hon iaf ut en regäl kortison kur, två olika starka kortison tabletter och allergimedicin, och bad mig köpa hudlotion också pga. torr hud. Allt detta till priset av 500 kr! (hoppas ni känner ironin, det kändes i plånboken)

Nu är det ju som så att när man käkar kortison får man inte dricka alkohol så alltså, 10 dagar utan alkohol. Detta är i och för sig bra i och med att jag tidigare i veckan uttalade mig, "Fan, jag ska verkligen inte dricka före min 20 års dag igen!"

Nu tar jag tag i hälsomedvetandet! -5 kg innan juni och ingen alkohol före 23 maj!
Puss! Eric.

Kommentarer
Postat av: MaDe

men vaaa -5 kg innan juni vad ska du leva på - morötter?

2008-05-07 @ 20:50:36
URL: http://jagefrisk.blogg.se
Postat av: MaDe

Jahaa okej då ja men det var lite mer realistiskt :) hehe

2008-05-08 @ 00:59:05
URL: http://jagefrisk.blogg.se
Postat av: Lovis

alla är vi sjuklingar! kortison är bästa vännen :)
synes snart ju !

2008-05-10 @ 23:24:43
URL: http://somlighet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0