Årets första dopp och andra spontaniteter.

Igår blev det som tidigare nämnt grillning, jag köpte på mig en marinerad karréskiva och potatissallad, ett ciabatta med svarta oliver och en cola zero. Jag och ungefär sju kompisar satte oss i varma bilar och åkte ut till Trollhättans sommar paradis,Öresjö. Hittade en liten avskild vik och tände grillen, efter maten blev det årets första dopp i sjön, till vår förvåning var det inte kallt (läs: ca 17-18 grader) så det slutade med att vi stannade i vattnet i säkert 25 min! Underbart! Solning på en brygga och färgen i ansiktet börjar ta sig nu! Bra inför siesta känner jag!

Efter badtrippen åkte vi hem och bytte om och möttes upp på Strandgatans uteservering där öl och dylikt dracks, men jag fick hålla mig till lättölen, i protest beställde jag in en Fish n' chips för alldeles för mycket pengar och åt.

Det blev kallt på strandis så vi började leta upp ställen att hänga på, Sand fick bli stället eftersom de fortfarande inte börjat ta entré. Happy Hour, så jag drack faktiskt en cider trots medicineringen, vägrade köpa en lättöl när den kostade samma som cidern. Här slutar utekvällen för mig, Charlotte, Elisabeth och Ellström. Charlotte skulle åt mitt håll så jag åkte med, vi började prataom hur irreterat det var att Charlotte glömt sina nycklar i sinlägenhet och hennes pojkvänn låst och åkt till Göteborg, vi kom på att vi åker till Göteborg och letar upp killen!

Detta mission utan dess like blev en galen utflykt som gick ut på att vi gick runt till Göteborgs krogar och visade bild på jesper och frågade om ahn var eller varit där under kvällen, vi var nära ettpar gånger, men ingen lycka tyvärr, så hans batteri till mobilen var dött, så det blev gamle McDonalds och sen bilresa hem, även den äventyrs full,
Här kommer ett urval: Köra över tågräls när bommarna är nere och man ser tåget, Nästan köra av vägen för att stereon krånglade, Nästan köra på ett rådjur, Nästan köra på en katt/räv.

Kom hem oskadd kl. 04:02 och gick direkt och lade mig, idag blir det rep!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha låter skoj i alla fall :)

2008-05-12 @ 00:28:07
URL: http://jagefrisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0