En siesta i Skåne.

Tisdag morgon, vaknar alldeles för tidigt i nån form utav omvänd resfeber, packar färdigt packningen, kollar över den säkert fem gånger, inser att trangiat inte är med och tar en promenad till morsan för att leta efter det, hittar det inte och bestämmer mig för att skita i trangia denna festivalen.
Simon, Daniel och Chewbacca kommer och plockar upp mig och vi påbörjar resan mot Skåneland. Stopp hos Moje i Götet för att hämta hans packning, lunch på mcdonken i Varberg och jag fortsatte köra därifrån.
image10
Systemet besök i falkenberg där jag gjorde mitt första egna köp, Simon förevigade detta på bilden ovan.

Vi kom fram till Siesta vid 16-17 tiden och blev skickade till ett visst hörn av campingen där vi satte upp alla tält vi hade med oss. Efter detta gav vi oss på att lära känna alla på campingen och jag hittade min nya bästis Anna från Malmö.

Onsdag morgon och jag och Chewbacca åt frukost med Anna å co. Detta betyder större berusning och vi åt mackor och drack sprit. Fyllan kickade i vid tiotiden och jag och Simon gick till Netto för matinköp. Jag satt mest hela dagen i solen med Anna och körde ölspel, vilket resulterade i sönderbränt ansikte och en grov bonnebränna.
Lovis anlände vid femtiden och jag hängde med henne, Moje kom även denna dagen.

Torsdag och de första banden spelade. Såg Doktor Kosmos och Vapnet, kanske något mer som jag inte minns just nu. Kosmos hade bytt scen och tid så publikkapaciteten var för liten, ungefär tre gånger så många som fick plats vid scenen kom för att kolla. Solsvedan var stark och vi
var inne i staden för systemetbesök och ica besök.

Fredag och jag och lovis kollade på Ceasars, synd att Jocke Åhlund inte var med. Annars var det ett bra gig. Hängde med Loving Chokes till deras lägenhet backstage och drack vin, satt på balkongen och lyssnade på Antilla. Gick sedan med dem ner och lyssnade på deras spelning, bra skit!

image11
Träffade Lovis igen och gick och kollade på Håkan. Älskade Håkan. Bästa spelningen jag sett i mitt liv, och då har jag sett något i stil med 250-300 spelningar de senaste 4 åren. Gud. Jag erkänner, jag grät. Förstå gången på en konsert. När "Nu kan du få mig så lätt" gick över i "Kärlekens Tunga" av Eldkvarn var det galet. Galet. Som Olle sa; "Upp till bevis, Springsteen! Vem är egentligen världens bästa liveartist!?"
Spelningen var så bra att jag övervägde att sälja mina instrument, bränna anteckningsblocket och sälja Springsteenbiljetterna. Vad är poängen? Ingen, INGEN kan någonsin göra en sådan spelning.. Olle övertalade mig dock att det var något att eftersträva och därför bestämde vi att Fallens Dagargiget med Spring Johnny! kommer bli lika bra som Håkan på Siesta.

Lördagen var nykter i och med att jag skulle köra bil på söndagen. Såg dock ett par bra spelningar, Alf var riktigt bra och Florence Valentin's första 6 låtar var grymt. Zeigeist var fräckt men småtråkigt.

Söndag och hemresa, inte mycket mer att säga. Avsked av Lovis kändes jobbigt, men snart ses vi igen vännen. Puss. E

Kommentarer
Postat av: Lovis

avsked borde helt klart avskedas!
gud ja.
saknar ord

2008-06-05 @ 22:15:04
URL: http://somlighet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0