Tell me why I don't like sundays.

För engångs skull är jag inte bakis på en söndag, underbart!

Helgen har vart fin, ullared i fredags och jag handlade i princip upp alla pengar på kontot, kunde inte låta bli att köpa alla saker jag behöver i och med att man inte kommer dit så ofta. Blev två snygga taklampor, jobbkläder och husgeråd. Jag, Syrran och Morsan handlade så mycket att vi knappt fick in det i bilen, jag fick ha en påse i knät för att allt skulle komma med hem. När jag kom hem så blev det SingStar duell mellan mig och Estelle, det slutade oavgjort, blir en rematch asap.

I Lördags jobbade jag 6-11, problemet är att det inte går några tidiga bussar på lördagar men min mor brukar vara snäll nog att låna ut sin bil till mig de få gånger jag börjar 6 på lördagar, denna gången var det inte möjligt pga att den är på lagning efter att hon körde på en sten.
Vad gör man inte? På med nya jobbarskorna och traska de 5 kilometerna!
Gick riktigt bra faktiskt, tog runt 40 min men var otroligt trevligt att promenera i soluppgången,blir garanterat fler promenader till jobbet!

Lördagskvällen spenderades hos Emil & Arvid med goda vänner och melodifestival.
Fel låt vann! RONGEDAL FFS! Svenska folkets okunnighet och omusikalitet visar sig varje år, jag blir mer och mer förbannad, jävla tur att Christer inte vann iaf, då hade jag lämnat landet!
En kortsväng till O'learys blev det efter melodifestivalens slut, dock var jag, Arvid och Fredrik mer intresserade av mat och hamnade på Max redan vid 00:00, vi drog oss sedan tillbaka till Arvid och Emil där vi slöade i soffan tills jag fick skjuts av Carro hem.

Idag har jag skruvat upp hyllor i vardagsrumemt och sovrummet, välbehövligt. Söndagsmiddag hos Mor & Kent blev det även, Fisksoppa med musslor, potatis och morötter. Min favorit!
Åkte hem och fortsatte med hyllorna, Kalle kom hit och vi bar ner dörrar och sänggavlar som jag inte använder till källaren, sedan var vi hurtigaoch gick nästan in till stan, men vi fick hoppa på bussen den sista kilometern pga tidsbrist, vi skulle repa med Spring Johnny! och tiden räckte inte till att vara jättehurtig.

Nämnde jag förövrigt att jag idag börjar mitt nya liv? Jag ska bli en nyttigare människa, äta nyttigare, röra på mig, dricka mindre öl, och gå ner lite i vikt tills sommaren!
Vikt idag ~85kg, Innan juni ska jag väga under 80, och helst 75. Stay tuned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0