Packat och klart.

image8
Jag med halsfluss och feber på arvika 2005.

Sitter och dricker morgonkaffe, vaknade onödigt tidigt på grund av att jag somnade tidigt.
Har tillbringat morgonen med att Siestapacka, något som jag borde gjort igår, men packning är så jävla tråkigt så det blir alltid att jag drar på det. Nu är jag i alla fall klar, ska göra en sista koll när det blir dags att åka, kolla checklisten så allt stämmer. Det blev faktiskt inte så mycket den här gången. Min åttonde veckolånga festivalupplevelse nalkas och jag antar att jag lärt mig packningens ädla konst på vägen. En väska, tält, liggunderlag, en påse med mat och en stol. Det är allt. Öl köps på vägen, till det har jag dessutom med mig en ölvagn. Insåg att det blir första lagliga starkölen jag komemr köpa utanför systemet. Får nog be Simon knäppa en bild på mig utanför systemet så jag kan blogga om alkoholmonopolet vid senare tillfälle.

Det som är surt är att jag glömt mitt trangia + campingbestick hemma hos morsan, jag sitter och funderar på om det är värt att gå hem till henne nu och hämta det. Jag hinner om jag vill, Sajmond och kilalrna kommer vid 10 och hem till morsan och tillbaka tar väl en timma drygt. Jag vill ju laga så mycket mat som möjligt under festivalen, men vet samtidigt med mig att det trappas av, blir jag full orkar jag inte, då blir det en pizzaslice eller nachotallrik. Tror dock ändå jag sattsar på att gå och hämta grejerna.

Något jag däremot ratar på festival är langos, vem fan uppfann skiten? Kostar typ 60 kr för en langos med lite räkor på, alltså samma som för en enorm nachotallrik, blir man lika mätt? INTE EN JÄVLA CHANS! Förbjud langos på festival, fett och dyrt.

Siestapeppen har trappats av lite, men jag tror den återkommer när jag ser festivalbilen rulla in på min parkering. Andledningen till avtrappningen är all alkohol som konsumerats under 20 års helgen. Jag har druckit någonting de senaste 6 dagarna, och komemr dricka de i alla fall 4 närmaste dagarna i rad.TIO DAGARS FYLLA. Okej, inte fylla varje dag, men alkoholintag, men va fan, man fyller bara tjugo en gång, och ska det göras ska det göras riktigt!

Nu blir det till att hämta hem trangiat och sen bär det av mot siesta! Vi hörs på söndag!
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0