Tjugoårskris.

Okej, här kommer det, hela mitt hjärta och själ serverat på silverfat, min tjugoårskris.
Som den folkölsnostalgiker jag är tänker jag berätta för er om min tjugoårskris lite smått berusad, blev nämligen backstage med ett gött grabbgäng ikväll, och ja, jag är hemma kl. 23:40 trots utekväll, kort och koncist.

Jag har längtat efter att fylla tjugo under hela min tonårstid. Jag minns när jag drack mina förstafolköl på bryggan och jag och vännerna satt och avundades de nyblivna tjugoåringarna, de som ahde makten att köpa öl på systembolaget. Då fanns det inget större i huvudet än att fylla tjugo, det var det eller rockstjärna.
Det är först nu med mindre än en vecka kvar jag känner ångesten krypa upp intill mig, ställa sig bredvid mig och se ner på mig och hånskratta och säga, en av två saker; 1. VAD HAR DU GJORT MED DITT LIV, PÖJK? 2. NU ÄR DU TJUGO, NJUT SÅ LÄNGE DET VARAR, HÄRIFRÅN GÅR DET BARA UTFÖR. MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAA!!

Dessa tankar maler i mitt huvud och ajg vet inte riktigt var jag ska tycka om hela "fylla tjugo" grejen. Visst, jag får gå på systemet, men vafan, det har ju inte direkt varit något problem innan.

GE MIG RÅD KÄRA LÄSARE!

Kommentarer
Postat av: Estelle

Jo, jag hade ju samma känsla när jag fyllde 20. Men dagen bara kommer och försvinner, efter det hann jag inte tänka så mycket eftersom min karriär som rockstjärna tog fart på riktigt då. Nu spenderar jag dock den mesta delen av min tid på att lura i folk att jag är 16 år, och dricka kaffe svart som natten.

Hihihi

2008-05-23 @ 00:05:56
URL: http://kittensandbirds.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0