Om för- och efterfester, studenten och paintball.


I Torsdags blev det förfest i Kalles sommarlägenhet i Sädesbingen.
Trevligt gäng folk och mycket Singstar blev det. Efter många cider blev det staden och vidare till backstage, många folk hoppade av och vi blev bara fem kvar, men det spelade ingen roll! Vi hade skitkul! Vid stängningsdags drog vi vidare mot Kalle's för efterfest. Fyra personer har nog sällan haft så roligt på efterfest. Singstar för hela slanten, vid halv femtiden blev det till att sova på Kalle's soffa.

Vaknade upp vid nio med huvudvärk, ringer Niklas och kollar läget, bestämmer att vi ses i centrum om 40 min, sagt och gjort. Upp på cykeln, cykla in till staden, hämta alkohol, och sen på det igen.
Min gode vän Sajmon Dajmond har nämligen en fin tradition att varje år på studentdagen sitta i korningen vid högskolan och torget och kolla på studentvagnarna, och dricka som om vi också tog studenten.
Det var fint och uppslutningen på folk var bra, fram tills det började regna och hagla, då fick vi fly in till högskolan och sen drog vi oss mot Kalle, emn vi kom aldrig så långt så det blev Sibylla och sen kolla på utspringningen vid MÅG.

Studenternas tur med vädret var helt sjuk. Det började regna precis när de var klara med vagnåkandet, det regnade ända fram tills utspringningen, sedan kom en störtskur när de gick ner mot fallen, men det är ju valfritt att gå med dit.
Hängde iaf lite vattenpistoler och alkohol runt folk. När störtskuren kom gick jag upp till Olle och hängde med han och Jonis och Kalle en sväng.

Dax för studentfest. Åkte upp till Strömslund och firade kusinduon Caroline och Fredrik som hade en fin fest ihop. Mycket god mat, god öl och trevligt sällskap. Vid tiotiden drog vi neråt stan, hamnade på Lipz som var rätt kasst. Fick dock en Goldstrike-shot som gjorde mig lite mer peppad. Gick ut kvart i två, hängde utanför och väntade på Krook. Ringde Lovis och pratade lite. Köpte kebab och cyklade hem.
Nu sitter jag här och inväntar Krook och Olle. Vi ska åka till Varberg på SM i Paintball. Jag vet inte alls vad jag kan förvänta mig utav denna vistelse, men ska bli kul att hälsa på Farsan lite i alla fall. Ikväll spelar Sverige mot Spanien i fotboll, förhoppningsvis kommer vi sitta på en pub med storbild i varberg och kolla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0